Kule Vinç Nasıl Kurulur? Çalışma Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

26 Mar , 2018 Genel

Kule Vinç Nasıl Kurulur? Çalışma Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

1. Genel Bilgiler:

1.1. Vincin kurulacağı saha vinç çalışması için elverişli olmalı. İleride vincin yükseltilmesi halinde çalışmasını engelleyici bina, enerji hattı, baca vb. yapılar dikkate alınmalı.
1.2. Vinç, düz bir zemin üzerine ve bu zemin yeterli sıkıştırılması yapılarak kurulmalı, çevresinde, tehlike yaratabilecek kazı yapılmamalı, yürüyüş rayları zemini de yeterli derecede sıkıştırılmalı ve özellikle ray basma sonları ile, çevresinde kazı yapılmamalı.
1.3. Yürüyüş rayları üzerinde ve iki ray arasındaki traversler üzerine hiçbir şey konulmamalı. Rayların üzeri devamlı kontrol edilerek temiz tutulmalı. Raylar üzerinde kum, yağ ve yağlı malzemeler bulundurulmamalı.
1.4. İki ray arasındaki limit switch’ler uygun tipte ve çalışır durumda olmalıdır.
1.5. Ray bağlantı kelepçeleri çalışmaya başlamadan önce mutlaka dikkatle kontrol edilmeli.
1.6. Kullanma ve çalışma sistemleri üzerinde değişiklik yapmayınız. Vinç montajında ve kullanımında, talimatların dışına çıkılmamalı.
1.7. Vincin kaldırma kapasitesine uygun yükleri, uygun şekilde kaldırınız. Bunlarla ilgili doğru limit switchleri kullanınız.
1.8. Yükleri daima vinç kancasının Şarkülünde kaldırın Boom’a yan yük vermeyiniz.
1.9. Tekerler üzerinde hareketli vagon, araba vb. yükü, vinç kancası ile çektirmeyin veya sürüklemeyin.
1.10. Zemine tespit edilmiş herhangi bir nesneyi, vinç kancası ile çektirmeyin, veya sökmeye çalışmayın.
1.11. Çalışmaya başlamadan önce vinç çalışmasını engelleyecek herhangi bir durum olmalı. Gerekli kontrollar yapılmalı.
1.12. Vinç Operatörü, kaldıracağı yükü görerek kaldırmalı. Bu imkan yok ise sadece bu işi bilen bir kişi tarafından operatöre işaret verilmelidir.
1.13. Rüzgar hızına dikkat edilmeli, Rüzgar hızı saatte 40 Km/h olduğunda, çalışma durdurulmalıdır.

 

1.14. Çalışma sonunda, vinç park edildiğinde kaldırma kancasına bağlı olarak yük bırakılmamalı.
1.15. Çalışma sonunda (paydos), kaldırma kancasını en üst noktaya kadar çekilecek, Kanca arabası (şaryo) Operatör kabinine en yakın noktaya alınacak. Vinç ray üzerindeki park noktasına alınacak. Boom kilitlenmeyecek.
1.16. Vinç ray üzerinde ise her vardiya sonunda, kelepçeleri ile raylara bağlanacaktır.
1.17. Çalışma sonunda, (paydos) vincin ceryanı kesilecektir.
1.18. Halatlar, tamburlar, makaralar, kaldırma kancası, fren balataları, yük kaldırma sapanları devamlı kontrol edilecek.
1.19. Gerek vincin montajı süresinde gerekse vinç ile çalışma anında, ilgili tüm personelin, gerekli koruyucu malzemeleri (Emniyet kemeri, baret, eldiven) vb. kullanmalıdırlar.
1.20. Vinç elektrik donanımı ve elektrik kabloları; sık sık dikkatlice kontrol edilmeli.
1.21. Gerek montajda, gerekse vinç ile yapılan çalışmalarda, EMNİYET KURALLARI ’na uymayan koşullarda ve uygun olmayan malzeme ile (sapan, kilit) kesinlikle çalışmayınız.

, , , , , ,


Comments are closed.